Categorieën
Blog

De Admium Facebook-wall

Admium-facebook-wallEen lege muur op kantoor, wat moeten we daar nu mee? Gezien het feit dat wij verknocht zijn aan het internet ligt het voor de hand om hier iets mee te doen. Facebook is in 2011 gigantisch gegroeid in Nederland, met momenteel 5,4 miljoen Nederlandse gebruikers. Laten we daar eens gebruik van maken! We zijn gestart met het uitprinten van al onze Facebook-vrienden en deze op te plakken op de muur in het Admium kantoor.

Taart

Bij de start van de actie hadden we 62 fans. Ons eerste streven is een aantal likes van 365. Bij het behalen van 365 fans verloten we een aantal prijzen, waaronder een gratis inspiratiesessie door Jan-Henk Bouman of Peter Ros.

Op het moment van schrijven hebben we 160 fans! Onze (eerst zo lege) muur is een kleurrijk geheel aan het worden, en de likes stromen binnen. Dit gaf ons inspiratie om nog een leuke actie te bedenken. Bij de 150e like hebben we een Admium facebook-wall-taart verloot:

De winnaar, Sonja Broekhuizen, was zo enthousiast dat zij zelfs een blogje heeft geschreven over onze actie!

De basis van succes

Waarom is deze actie succesvol? Waarom vinden mensen het leuk om op de muur bij Admium te komen? Waarom is het aantal fans binnen een week meer dan verdubbeld?

Daar is één antwoord op, namelijk: Aandacht.

Mensen vinden oprechte aandacht fijn. We reageren snel en plaatsen foto’s van mensen op de muur weer op Facebook. Wanneer je mensen aandacht geeft verdien je gegarandeerd iets terug. Het belangrijkste is dat tevreden mensen hun goede ervaring delen met anderen. Ze gunnen je succes en werken er, vaak zonder dat ze het in de gaten hebben, zelf aan mee om dit te bereiken!

Hangt jouw foto al op de facebook wall van Admium? 😉http://www.facebook.com/admium

De Admium Facebook wall is geïnspireerd op een (fantastische!) campagne in het dorpje Obermutten in Zwitserland. Zie hier een video van de campagne:http://youtu.be/e91c0mWP960

Één reactie op “De Admium Facebook-wall”

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.