Like & Winacties op Facebook zijn absoluut een leuke manier om nieuwe likes te krijgen. Dit soort berichten zijn een mooie aanvulling op de overige interactie die op je pagina plaatsvindt.

Facebook heeft er nogal een handje van om regelgeving m.b.t. het gebruik van Facebook aan te passen. Ik krijg daarom vaak vragen over wat er nu wel en niet mag wat betreft Like & Winacties. Ik heb het voor je op een rijtje gezet.

Je mag (sinds augustus 2013) een like&winactie via een bericht op je pagina plaatsen.

Wat moet wel:

  • Facebook staat toe dat je een actie op je pagina plaatst in een bericht.
  • Je mag deelnemers vragen om te reageren op een bericht, jou een bericht te sturen of een bericht te liken.
  • Je mag likes gebruiken als stemmechanisme.
  • Je moet duidelijk aangeven dat de actie op geen enkele manier is gesponsord, goedgekeurd of wordt beheerd door Facebook of is geassocieerd met Facebook.

Wat mag je niet:

  • Je mag Facebook-gebruikers niet taggen op een foto waar zij niet op staan.
  • Daarnaast mag je jouw fans niet vragen om een bericht te delen op hun eigen profiel.
  • Een actie starten via een persoonlijk profiel.

Like & Winactie

Voordelen Facebook App

Een Facebook App is een webapplicatie die je zelf ontwikkelt, of door een webbouwer laat ontwikkelen. Deze wordt ingeladen in je Facebook-pagina. Deze Apps worden voornamelijk gebruikt om het aantal likes te verhogen of de interactie te verbeteren, een App kan dus ook worden ingezet voor Like & Winacties.

De voordelen van zo’n App zijn:

  • Je kan deelnemers vragen om akkoord te gaan met de voorwaarden van de actie die je hebt bedacht
  • Een App kan informatie opslaan over de deelnemers van de actie
  • Je kan deelnemers vragen naar extra informatie over henzelf zoals een e-mailadres
  • Je kan statistieken van de actie bijhouden
Apps Hema

Facebook Apps Hema

Lees hier meer over de regels van Facebook

Je dient in te loggen om een reactie te plaatsen.