tijdIk krijg vaak de vraag wanneer je het best berichten kan plaatsen op social media-kanalen. Dit verschilt per branche en per kanaal. Toch heb ik wat interessante gegevens gevonden in een blog van Brianna Smith die ik graag met jullie wil delen.

Ten eerste adviseer ik je om zelf onderzoek te doen naar de tijden en dagen wanneer jouw doelgroep het meest actief is. Er zijn veel manieren om dit te monitoren. Door bijvoorbeeld een bit.ly-account aan te maken kan je bijvoorbeeld zien hoe vaak er wordt geklikt op de link die jij hebt gedeeld. Bekijk ook eens de statistieken van je Facebookpagina. Klik in het administratiepaneel bij ‘Statistieken’ op ‘Alles weergeven’ en je krijgt een mooi overzicht te zien. Door te filteren op ‘Bereik’, ‘Praten hierover’ of ‘Viraliteit’ zie je wat de meest succesvolle berichten zijn geweest. Kijk vervolgens ook even naar de datum en tijd wanneer je deze berichten hebt verstuurd. Wij zien bij Admium dat het bereik van berichten op onze Facebookpagina op dinsdag en woensdag het grootst is.

bereikpraten hieroverviraliteit

Volgens Brianna kan je het best berichten posten op:

Facebook – op maandag t/m donderdag tussen 10:00 en 16:00 uur.

Twitter – op maandag t/m donderdag tussen 13:00 en 15:00 uur.

LinkedIn – op dinsdag t/m donderdag voor en na werktijden van 7:00 tot 9:00 uur en van 17:00 tot 18:00 uur.

Google+ – op werkdagen van 9:00 tot 11:00 uur.

infographic

Bron: http://beingyourbrand.com/2013/05/09/best-times-to-post-on-social-media-infographic/

Je dient in te loggen om een reactie te plaatsen.